Dacia Duster е всеобщ любимец, определение, което се доказва от продадените 2,7 млн. автомобила от 2010 г., включително 200 000 от последното поколение. Същият е най-продаваният SUV на частни клиенти в Европа. И това на фона на увеличението на средната цена на всички автомобили в европейския C-SUV сегмент с 30% през последните 5 години.
Проблемът на Duster, както и този на Bigster (50 000 поръчки за последните месеца), се криеше в липсата на 4х4 задвижване с автоматична трансмисия.
Е, този пропуск вече е решен, при това с иновация, която няма аналог в индустрията. Комбинацията от хибридна технология, двугоривен агрегат и задвижване на четирите колела се внедрява за първи път в света. Към това Dacia добавя (за пръв път в историята си) автоматична 6-степенна трансмисия с двоен съединител, дело на Magna.
Честито на бъдещите собственици. Поръчките за двата модела ще започнат този месец, а първите доставки се очакват до края на годината, началото на следващата. Това разбрах по време на Dacia Days, провели се в края на миналата седмица в Париж.

CarMarket.bg
Конфигурация на задвижващата система
Hybrid-G обединява 1,2-литров бензинов двигател с 3 цилиндъра и 140 к.с. с батерия с капацитет 0,8 kWh, монтирана по средата между двете оси. На предната имаме също стартер генератор, а на задната: електромотор с мощност 31 к.с. Над него е 50-литровият резервоар за пропан-бутон (LPG), а пред задната ос – 50-литровият бензинов резервоар.
Двигателят с вътрешно горене е съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и пера на волана (всичко това за пръв път при Dacia), докато задният електромотор – с 2-степенна кутия.

Dacia
Dacia Bigster
Двустепенната скоростна кутия с разположения отзад 48V електрически мотор се прилага за първи път в света. Осигурявайки висок въртящ момент към колелата при ниски обороти на първа предавка за максимални офроуд възможности, тази иновативна технология може да се използва и до 140 км/ч за постигане на мощност, електрическо задвижване, моторна спирачка и офроуд производителност при използване на втора предавка. Неутралната позиция (изключен съединител) елиминира загубите от триене на пътя за по-нисък разход на гориво в режим 2WD, например при постоянна скорост на автомобила по магистрала.
Цялата тази конфигурация позволява на Duster да вземе титлата „Най-икономичен 4х4 на пазара“. При възможност за движение до 60% от времето в града само на ток, моделът се доближава много близо до параметрите на самозареждащ се хибрид (HEV), но с много по-евтината 48-волтова технология.
Със своите два 50-литрови резервоара, Duster и Bigster гарантират пробег до 1500 км (WLTP цикъл) без презареждане.